smkjj

smkjj

Tuesday, October 14, 2014

TV 2000

                                            


Perkataan utama dalam evolusi televisyen pada awal abad kedua puluh satu mesti " interaktiviti ". Dua dekad yang lalu telah menyaksikan kebangkitan dan kejatuhan pelbagai syarikat satelit dan televisyen kabel dan pakej yang ditawarkan penonton amat tidak boleh dipercayai pilihan sekurang-kurangnya tiga puluh dan dalam beberapa kes lebih daripada seratus saluran televisyen , di mana pada zaman semata-mata isyarat televisyen terestrial , mungkin empat atau lima telah seolah-olah seperti pilihan yang luas.

Jalan-jalan United Kingdom dan lorong-lorong telah musnah semasa tahun 1990-an oleh pelbagai jenis syarikat-syarikat televisyen kabel , bimbang untuk meletakkan pakej tertentu mereka ke orang ramai tidak curiga , dengan mengambil kira daya terhad kepada kepekaan daripada pihak berkuasa tempatan dan masyarakat umum .

Di Britain seperti di Amerika Syarikat, kuasa pasaran dan otot pemegang saham mengatasi akal dalam pemberian francais televisyen kabel, dengan hak untuk mencacatkan Jalan tinggi diberikan kepada pembida tertinggi , seolah-olah tidak kira apa jenis produk ' akhirnya ditawarkan untuk pengguna televisyen .


Dengan kedatangan tahun 2000, perang perdagangan telah menetap ke tahap yang besar. Di United Kingdom yang Rupert Murdoch empayar telah menunjukkan keunggulan fiskal seperti yang berlaku beberapa tahun sebelum ini dalam industri cetak berita, dan Sky memerintah tertinggi . Di Amerika Syarikat , niat baik Akta televisyen Perlindungan Pengguna dan Persaingan Cable (1992) juga telah memberi laluan kepada kuasa pasaran , dengan segelintir pengusaha yang kuat yang keluar di atas.

No comments:

Post a Comment